5 سئوال اعضای جامعه اسلامی دانشجویان از آقای هاشمی
اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با اشاره به صحبت‌های اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع دانشجویان گیلانی، 5 سئوال مهم را از وی پرسیدند.

به گزارش کلمه ، در نامه سزگشاده اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور به آقای هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: آزمون بزرگ و میدانی سخت برای سنجش عیار مدعیان در بستر حوادث فتنه 88 شکل گرفت که در آن اکثر خواص نمره قبولی نگرفتند و از توده‌ها (که به زعم آنها با بی شرمی تمام بی سواد و به دور از تمدن معرفی می‌شوند!) عقب ماندند و با اصرار خود در حالی که به خوبی می‌دانستند ماجرا از چه قرار است و در کجای پازل دشمن ایستاده‌اند خود را از آغوش ملت جدا و به دامان دشمن پرتاب کردند.

در ادامه این نامه مندرج است: بحث افراد معلوم الحالی مثل موسوی، خاتمی یا کروبی و... نیست؛ عملکرد اینها قابل پیش‌بینی و محرز بود، اما درد ما آنهایی بودند که برای انقلاب خون دل‌ها خورده بودند، برای خمینی، عزیز بودند و برای سیدناالخامنه‌ای همسنگر!

اعضای یکی از 5 اتحادیه بزرگ دانشجویی کشور در ادامه نامه خود آورده‌اند: صحبت‌های اخیر شما در جمع دانشجویان گیلانی ما را بر آن داشت تا چند سئوال و نکته را به عرضتان برسانیم:

1- آقای هاشمی! آیه 14 سوره تغابن را حتما خوانده‌اید! نسبت به تاریخ هم از ما بهتر آگاهید؛ عبدالله بن زبیرها بودند که موجب شدند سیف الاسلام‌ها در جمل‌های تاریخ علیه ولایت خروج نمایند، پس مراقب اطرافیان خود باشید.

2- آقای هاشمی! قریب یک میلیون رأی مجلس خبرگان شما رأی امت حزب‌الله و متدینین است، نه سبزها و نه حامیان غربزده موسوی! بنابراین انتظار مردم این بود که قدرشناس این آرا باشید و به شعار "هاشمی هاشمی سکوت کنی خائنی " جماعتی که نه تنها به شما رأی ندادند بلکه از اساس مخالف ولایت فقیه، خبرگان و تمام ارکان نظام بودند، اعتنا نکنید و به آن دلخوش نباشید.

3- بعد از مواضع شما در نماز جمعه 88 که همراه بود با کلکسیونی از هتک حرمت‌ها علیه فریضه مقدس نماز جمعه توسط جمع اندکی از سبزها که خم به ابروی شما نیاورد، چه کسانی راضی به خانه برگشتند؟! مواضع شما چه کسانی را به تحسین وا داشت؟

4- اردوکشی خیابانی، هتک حرمت مقدسات دینی، کشتن بسیجیان، اتهام تقلب به نظام، اتهام تجاوز جنسی در زندان‌های نظام، توهین به عاشورای حسینی(ع)، بیانیه‌های کاملاً هم‌سو با آمریکا و رژیم صهیونیستی و... اینها اتفاقاتی بود که فقط یکی از آنها برای جدا شدن راه شما و اتخاذ موضع شفاف نسبت به موسوی و منافقین همراهش کافی بود! اما امروز شما نه تنها مرزها و خطوط خود را همچنان با این فرقه منحرف روشن نکرده‌اید، بلکه شنیده شده که موسوی که رأس این فتنه بوده و ابزار اصلی براندازی نظام شده بود را به جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز دعوت نموده‌اید! چه بگوییم که جز حسرت و حیرت کار دیگری نمی‌توان کرد!

5- اتفاقات اخیر همچون مسئله دانشگاه آزاد تاریکتر از آن اتفاقات جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام در آن شنبه ننگین در بحث انتخاب رئیس بانک مرکزی، علامت‌های سوال جدیدی در ذهن ما ایجاد کرده است. چه پاسخی در قبال این همه علامت سوال برای ذهن پرسشگر دانشجویان دارید؟

هر لحظه آماده شنیدن پاسخ سئوالات خود هستیم.


 

تكاپوي عارف براي احياي اصلاح طلبان

محمد رضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمي درتدارك احياي اصلاح طلبان ميانه روست.


به گزارش کلمه،محمد رضا عارف با راه اندازي تشكيلاتي در صدد جلب و جذب اصلاح طلبان ميانه روست تا بتوانند در دور آينده انتخابات مجلس شوراي اسلامي حضور پيدا كنند. 

تدارك براي انتخابات آينده مجلس درحالي از سوي وي صورت مي گيرد كه او درجلسه اي ازاينكه كسان ديگري ورود زود هنگام به بحث انتخابات داشته اند گله كرده بود!
اينهمه در حالي اتفاق مي افتد كه پيش از اين محمد خاتمي يراي حضور درانتخابات شرط و شروط گذاشته بود كه با واكنش برخي مسئولين مواجه شده بود. 

گفته مي شود حركت عارف با حمايت و هدايت پنهان سيد محمد خاتمي صورت مي گيرد و براي اينكه اين نزديكي مشخص نشود عارف از تشكيلات بنياد باران جداشده و تشكيلات جديدي راه اندازي كرده است. 

كارشناسان معتقدند اين بازي دوگانه او و خاتمي در واقع نوعي تقسيم كاراست تا بتوانند به هرشكل ممكن سهمي از معادلات قدرت داشته باشند و به طور كامل از جريان رو به رشد نظام و انقلاب حذف نشوند. 

بسياري بر این باورند مواضعي كه برخي مواقع و به طورغيررسمي ازسوي وي عنوان مي شود نمود و نمونه چنين رويكرد دوگانه اي است.او كه پيش از اين به انصراف خود از حضور درانتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي افتخار مي كرد و گفته بود: «با توجه به روندي که بر انتخابات مجلس هشتم حاکم شد و ردصلاحيت گسترده نيروهاي اصلاح‌طلب معنادارترين کاري که مي‌توانستم در آن برهه انجام دهم انصراف بود و انصراف من داراي يک پيام جدي بود» اكنون مواضعي گرفته كه در تضادي آشكار با رويكرد سابق اش معنا مي شود. 

عارف چندی پیش در سخنان خود در جمع انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان با توجه به حوادث پس از انتخابات گفته بود: «ازابتدا هم موسوی را برای ریاست جمهوری قبول نداشتم.» وي همچنين گفته بود: «نباید بجای انتقاد از دولت احمدی نژاد، انتقادهای خود را به سمت اصول نظام منحرف می کردیم. »

او اگر چه تاكنون به طور صريح مواضع خود را درباره اغتشاشات ،فتنه و فتنه گران سال گذشته ايراد نكرده ولي همواره با انتقاد تندروهاي اصلاح طلب مواجه بوده به طوري كه گفته مي شود موسوي خوئيني ها، عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز كه ازاو به عنوان مرد خاكستري جريان اصلاحات ياد مي‌شود، انتقادات تندي را متوجه عارف كرده ومواضع او را سودجويانه دانسته و انتقادات معاون اول دولت خاتمي به اصلاح طلبان را براي تاييد صلاحيت گرفتن ارزيابي كرده است.

 

توهین به آیات قرآن دررستورانهای تل آویو
پایگاه خبری العرب در سرزمین های اشغالی سال 1948 با اعلام این خبر تصاویر این دستمال ها را نیز کاملا شفاف و واضح منتشر کرده است.

 


برپایه گزارش کلمه ، دستمالهای یاد شده همچنین منقش به مسجد النبی در مدینه منوره هستند.
این دستمال ها معمولا برای پاک کردن میزها پس از سرو غذای مشتری استفاده می شود و پس از آن در کیسه های زباله ریخته می شود.
ایه هفت سوره مبارکه محمد (ص) با مضمون جهادی است و خداوند در این آیه خطاب به مومنان می فرماید: ای کسانی که ایمان آورده اید اگر خدا را یاری کنید خداهم شما را (همه جا) یاری می کند و ثابت قدم می گرداند.
این در حالی است که پیش از این نیز رژیم صهیونیستی اقدام به درج آیایه هایی از قرآن کریم بر بطری ها و قوطی های مشروبات الکلی کرده بود . صهیونیستها همچنین اخیرا برخی آیات قران کریم را در بعضی از اماکن مکروه و حرام نوشته بودند و چندی پیش نیز مسجدی را در نابلس به آتش کشیدند.
گفتنی است این برای نخستین بار نیست که غذاخوری های صهیونیست ها در تل آویو به قران و ایات قرآنی توهین می کنند.


 

اپوزيسيوني كه با پاك كن پاك مي شود

جريان اپوزيسيون در جايگاهي از قدرت قرار ندارد كه طرف مذاكره با حاكميت قرار گيرد.

کلمه: مهران براتي از اعضاي گروهك اتحاد جمهوري خواهان (مقيم برلين) و فعال در فتنه سال گذشته، ضمن يادآوري مطلب فوق، به راديو فردا گفت: ما شرايط مذاكره اپوزيسيون با حاكميت را در ايران نداريم. چيزهايي مثل مذاكره و آشتي ملي زماني جاي دارد كه نيروي حاكم ضعيف شده باشد و نتواند به تنهايي مشكلات را حل كند و مجبور شود به صداي اپوزيسيون گوش كند نه اينكه اصلاً نيروي اپوزيسيون قابل ملاحظه اي كه اصلاً محلي از اعراب داشته باشد، وجود نداشته باشد و اصلاً جدي گرفته نشود.


وي اضافه كرد: اپوزيسيون هيچ وقت دنبال سياستگذاري مستقل نمي رود و هميشه مترصد است كه يك تغيير و تحولي در زد و خوردهاي جناحي به وجود آيد تا شايد يك منفذي و يك جايي هم براي اپوزيسيون باز شود. اين سياست در سي سال گذشته نتوانسته كاري از پيش ببرد. اپوزيسيون الان نه مجامع و محافلي دارد، نه داراي رهبري سياسي است، موسوي و كروبي هم كه نمي توانند رهبري بكنند.
براتي همچنين گفته است: روز به روز كساني كه در جنبش سبز شركت داشتند، شناسايي شده و بيشتر دستگير شده اند. تعداد فرار به خارج هم بيشتر شده است. كجاي اين اپوزيسيون قدرت دارد. حتي موسوي و كروبي هم فهميده اند كه اپوزيسيون نياز به يك رهبري فراگيرتر سياسي و يارگيري هم از نيروهاي سكولار و هم از اصلاح طلبان مذهبي دارد.


وي مي گويد: جمهوري اسلامي كاملاً خيالش راحت است كه نيروهاي مخالف را دستگير كرده يا از كشور فرار كرده اند. اصلاح طلبان هم كه يك زندگي بخور و نمير دارند. جمع بندي اين است كه حاكميت اصلاً خود را مجبور به مذاكره با اپوزيسيون نمي بيند. آنها مجبور به گفت وگو نه با من نه با امثال فرخ نگهدار ] رئيس گروهك ماركسيستي فدائيان خلق كه اينك به خدمت بي بي سي و حلقه مهاجراني در لندن درآمده[ و نه با كس ديگري نمي بيند.

 

آقای هاشمی!چرا راه خود را از موسوی جدا نمی کنید؟
اعضاي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور طي نامه سرگشاده‌اي خطاب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كردند كه انتظار دلسوزان انقلاب اين بود كه هاشمي خط خود را از موسوي و كروبي و خاتمي جدا كند.

به گزارش کلمه ، اعضاي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور طي نامه‌ سرگشاده‌اي خطاب به آيت‌الله هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، نكاتي را درباره اظهارات اخير وي بيان كردند.

در ابتداي اين نامه آمده است:
بسمه تعالي
جناب آقاي هاشمي رفسنجاني،
سلام عليكم!
در حالي كه بيش از سه دهه از عمر پربركت انقلاب اسلامي مي‌گذرد، طي اين سالها هر از چند گاهي نسيم يا تندبادهايي وزيد و درخت تنومند نظام اسلامي ايران را لرزاند كه البته نه تنها آسيبي به اين شجره طيبه نرسيد بلكه موجب شد برخي برگ‌هاي زرد و شاخه‌هاي خشكيده و آفت زده اين درخت كه زيبايي آن را بر هم زده بودند و مانع رشد سريع‌تر آن شده بودند ريزش كردند و راه انقلاب هموارتر شد.

اعضاي اتحاديه جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي سراسر كشور در ادامه تاكيد كرده‌اند: اما آنچه ناراحت كننده است برخي حركات و رفتارهاي عناصري است كه خود در ريشه دواندن اين انقلاب و نظام نقش بسزايي داشته‌اند؛ زندان‌ها رفته‌اند و هزينه‌ها پرداخت كرده‌اند.

در ادامه اين نامه با اشاره به اينكه اوج فتنه‌هاي دهه اخير كه جمع تمامي كينه ها، دشمني‌ها، توطئه‌ها، نفاق و دورويي‌ها بود را در سال قبل شاهد بوديم، تاكيد شده است: جايي‌كه ماهيت فتنه خيلي سريع آشكار شد، هر چند عده‌اي هنوز هم از به كار بردن واژه فتنه استنكاف مي‌كنند.

اعضاي "جاد " مي‌افزايند: آزمون بزرگ و ميداني سخت براي سنجش عيار مدعيان در بستر حوادث فتنه 88 شكل گرفت كه در آن اكثر خواص نمره قبولي نگرفتند و از توده‌ها (كه به زعم آنها با بي شرمي تمام بي سواد و به دور از تمدن معرفي مي‌شوند!) عقب ماندند و با اصرار خود در حالي كه به خوبي مي‌دانستند ماجرا از چه قرار است و در كجاي پازل دشمن ايستاده‌اند خود را از آغوش ملت جدا و به دامان دشمن پرتاب كردند.

در ادامه اين نامه مندرج است: بحث افراد معلوم الحالي مثل موسوي، خاتمي يا كروبي و... نيست؛ عملكرد اينها قابل پيش‌بيني و محرز بود، اما درد ما آنهايي بودند كه براي انقلاب خون دل‌ها خورده بودند، براي خميني، عزيز بودند و براي سيدناالخامنه‌اي همسنگر!

اعضاي يكي از 5اتحاديه بزرگ دانشجويي كشور در ادامه نامه خود آورده‌اند: صحبت‌هاي اخير شما در جمع دانشجويان گيلاني ما را بر آن داشت تا چند سوال و نكته را به عرضتان برسانيم:

1- آقاي هاشمي! آيه 14 سوره تغابن را حتما خوانده‌ايد! نسبت به تاريخ هم از ما بهتر آگاهيد؛ عبدالله بن زبيرها بودند كه موجب شدند سيف الاسلام‌ها در جمل‌هاي تاريخ عليه ولايت خروج نمايند، پس مراقب اطرافيان خود باشيد.

2- آقاي هاشمي! قريب يك ميليون رأي مجلس خبرگان شما رأي امت حزب‌الله و متدينين است، نه سبزها و نه حاميان غربزده موسوي! بنابراين انتظار مردم اين بود كه قدرشناس اين آرا باشيد و به شعار "هاشمي هاشمي سكوت كني خائني " جماعتي كه نه تنها به شما رأي ندادند بلكه از اساس مخالف ولايت فقيه، خبرگان و تمام اركان نظام بودند، اعتنا نكنيد و به آن دلخوش نباشيد.

3- بعد از مواضع شما در نماز جمعه 88 كه همراه بود با كلكسيوني از هتك حرمت‌ها عليه فريضه مقدس نماز جمعه توسط جمع اندكي از سبزها كه خم به ابروي شما نياورد، چه كساني راضي به خانه برگشتند؟! مواضع شما چه كساني را به تحسين وا داشت؟

4- اردوكشي خياباني، هتك حرمت مقدسات ديني، كشتن بسيجيان، اتهام تقلب به نظام، اتهام تجاوز جنسي در زندان‌هاي نظام، توهين به عاشوراي حسيني(ع)، بيانيه‌هاي كاملاً هم‌سو با آمريكا و رژيم صهيونيستي و... اينها اتفاقاتي بود كه فقط يكي از آنها براي جدا شدن راه شما و اتخاذ موضع شفاف نسبت به موسوي و منافقين همراهش كافي بود! اما امروز شما نه تنها مرزها و خطوط خود را همچنان با اين فرقه منحرف روشن نكرده‌ايد، بلكه شنيده شده كه موسوي كه رأس اين فتنه بوده و ابزار اصلي براندازي نظام شده بود را به جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز دعوت نموده‌ايد! چه بگوييم كه جز حسرت و حيرت كار ديگري نمي‌توان كرد!

5- اتفاقات اخير همچون مسأله دانشگاه آزاد تاريكتر از آن اتفاقات جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام در آن شنبه ننگين در بحث انتخاب رئيس بانك مركزي، علامت‌هاي سوال جديدي در ذهن ما ايجاد كرده است. چه پاسخي در قبال اين همه علامت سوال براي ذهن پرسشگر دانشجويان داريد؟
هر لحظه آماده شنيدن پاسخ سوالات خود هستيم.
والسلام علي من اتبع الهدي

 

 

گزینه هاشمی و خاتمی برای انتخابات یازدهم
درجلسات محفلی اصلاح طلبان تاکنون «محمد رضا عارف» و «اسحاق جهانگیری» برای کاندیداتوری در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده اند.

در همین رابطه گفته می شود خاتمی و هاشمی رفسنجانی تمایل خود را به اسحاق جهانگیری بیش از عارف نشان داده و 2 دلیل را برای این انتخاب این گزینه مطرح کرده اند.
دلیل اول این دو، روحیات اسحاق جهانگیری نسبت به محمد رضا عارف می باشد.این دو معتقدند جهانگیری هماهنگ تر و در مواضع لزوم قابلیت تندتر شدن را هم دارد.
دلیل دوم خاتمی و هاشمی برای حمایت از جهانگیری ظرفیتهایی است که وی در مجموعه یکی از نهادها به سبب حضور برادر خود دارد.

گفتنی است این انتخاب در حالی صورت گرفته که تا یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری فرصت بسیاری است و امکان شکل گیری معادلات جدیدی در عرصه سیاست حتی با تضادهای کاملا آشکار محتمل می باشد.
اخبار رسیده از اردوگاه اصلاح طلبان حکایت از آن دارد که این جریان برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دو گزینه را مطرح کرده اند.

 


 

اسرار پشت پرده برخي خواص در فتنه 88 هنوز اعلام نشده است

اسرار پشت پرده برخي خواص در فتنه 88 هنوز اعلام نشده است


وزير اطلاعات گفت: اسرار پشت پرده برخي خواص در فتنه 88 هنوز اعلام نشده است.

به گزارش کلمه ، حجت‌الاسلام حيدر مصلحي چهارشنبه شب در بيست و نهمين سالگرد حماسه سال 60 آمل در مصلاي اين شهر با اشاره به شرايطي كه موجب ايجاد دوباره حوادثي مانند كربلا در تاريخ مي‌شود، اظهار داشت: بي‌بصيرتي، يكي از مهم‌ترين عواملي است كه موجب شكل‌گيري واقعه عاشورا شده است.

مصلحي با بيان اينكه ملت ايران همواره در طول تاريخ انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف هوشياري و بيداري خود را داشته‌اند، تصريح كرد: اگر چه در برخي از برهه‌هاي تاريخ برخي افراد با شعارهاي مردم‌پسند بر آنها چيره شدند اما اين مردم پس از آگاهي از نيت اين گروه‌ها از آنها دل كنده‌اند.

وزير اطلاعات به سكوت نخبگان كشور در حوادث پس از انتخابات اشاره كرد و گفت: سكوت و خاموشي نخبگان يكي از عواملي است كه موجب ايجاد حادثه كربلا شد زيرا در هر واقعه اراده و ارزش‌هاي الهي زماني به پيشرفت منتهي مي‌شود كه اقشار مختلف به ويژه خواص آن جامعه در وسط حوادث بوده باشند.

وي با بيان اينكه در طول تاريخ اسلام نيز هر زمان پيامبر اسلام با حادثه‌اي مواجه شد با محوريت نخبگانش بوده است، افزود: سكوت نخبگان و به ميدان نيامدن خواص در حالي كه حقايق را مي‌دانند در فتنه سال 88 هم ادامه داشته است.

مصلحي با تاكيد بر اينكه فتنه‌گران داخلي و خارجي سرمايه‌‌گذاري‌هاي قابل توجهي براي پيشرفت مسير فتنه در كشور انجام داده‌اند، يادآور شد: در اين حوادث برخي افراد داخلي و خارجي هدايت‌كننده امور شمار مي‌رفتند.

وي با اشاره به اينكه از مديران و صحنه‌گردانان اين حوادث اسناد و مدارك قابل توجهي به دست آمده است كه نشان مي‌دهد حوادث را كنترل و هدايت مي‌كرده‌اند، گفت: هنور اسرار پشت پرده بسياري از خواص در حوادث سال 88 وجود دارد كه به دليل برخي مسائل بيان نشده و بازگشايي آن زمان مناسبي مي‌خواهد.

وزير اطلاعات با اشاره به تربيت سياسي اسلام تصريح كرد: ملاك و معيار در اسلام اشخاص نيستند بلكه اين اشخاص و خواص هستند كه با معيارهاي اسلام سنجيده مي‌شوند و اگر در مسير بودند مورد اقبال قرار مي‌گيرند.

* در كنار رهبري بودن معنا ندار

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 58
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 146
بازدید کل : 83014
تعداد مطالب : 182
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

یاران خورشید